Future Forum - Germany's discussion board for Drum & Bass and urban music  

Zurück   Future Forum > Technik > DJing

Antwort

Themen-Optionen Thema durchsuchen Ansicht
Alt 10.03.2002, 00:33   #1
JVXP
Hardcore Head

Question Vinyl vs. CD vs. MP3

Die ultimative Frage: Was würdet ihr bevorzugen !!!!!!!

Ich persönlich bin absoluter Vinyl Fan. Aber ich hab auch schon verdammt gut Mix CD's gehört, die mit PCDJ gemacht wurden !!! (Ok, es war eine... ;o] Danke Vertecs !!!! )

Also Vorteile, Nachteile, alles geht !!!

Thomas
Alt 10.03.2002, 02:11   #2
polarity
Diamond Head

Benutzerbild von polarity

ich glaub die antwort auf die frage weisst du bereits
Alt 10.03.2002, 11:21   #3
JVXP
Hardcore Head

Smile

Naja, ich meint halt nur, weil ich die Knowledge gelesen hab und Fresh meinte, dass die Leute erst jetzt richtig anfangen CD's zu benutzten und die viel billiger sind als dubs........

Thomas
Alt 10.03.2002, 12:45   #4
insecticide
Platinum Head

na ja, bad company benutzen ja auch Final Scratch, was sozusagen, wenn man mal bei dem Beispiel bleibt, (onanieren = cd's mixen, poppen gleich vinyl mixen) eine Gummipuppe .
Aber dass mit den Kosten ist natürlich auch ein wichntiger Faktor
insecticide ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 10.03.2002, 13:25   #5
polarity
Diamond Head

Benutzerbild von polarity

die frage is dann eher dubplates oder cds?
aber das reine auflegen wird immer per vinyl stattfinden (oder zumindest noch eine sehr lange zeit)
Alt 10.03.2002, 13:55   #6
cp_ffm
Guest

CDs könnten Dubplates schon ersetzen, weil es einfach billiger ist und moderne CD Player ohne Probleme die gleiche Funktionalität wie 1210er erreichen. Allerdings gibt es wohl nicht in jedem Club CD Player.

Ob MP3s und CDs Vinyl mal total verdrängen werden, bezweifel ich mal. Ich denke, dass zumindest DJs, die seit Jahren auflegen, das Feeling von Vinyl einfach fehlen würde.
Alt 10.03.2002, 21:47   #7
Su3-ject
Metal Head

Es wird niemals (zumindest vorerst nicht),..etwas
geben das nur Annähernd in die Dynamik einer
Analogen Vinyl rankommt.

eez....Sub-ject (VSSS Crew)
Su3-ject ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 10.03.2002, 22:42   #8
Aeolho
Diamond Head

Benutzerbild von Aeolho

Der Titel des Threads beinhaltet die korrekte Reihenfolge.

Obwohl ich in der Zukunft MP3´s eher vor CD´s sehe, aber im moment noch nicht.
Alt 11.03.2002, 10:05   #9
phace
Platinum Head

vinyls zum kicken. cds fürn stuff zu brennen und mp3´s fürn fun. es hat alles seine vor und nachteile......
Alt 11.03.2002, 11:01   #10
jungalist
Guest

Vinyls sind nach meiner meinung schon stylischer, aber von cds bin ich nicht abgewendet, wenn's gute gibt.
Alt 11.03.2002, 11:07   #11
insecticide
Platinum Head

na ja, es geht glaub ich eher um dass ding DJ'ing mit cd's oder mp3 oder vinyl. Sicher, wenn es eine geile Mix-CD von ner Compilation gibt, lade ich mir die auch mal gerne runter und brenne sie mir .
insecticide ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 20.03.2002, 21:51   #12
skylon
Metal Head

Vinyl

zum auflegen auf jeden fall vinyl, weil man die direktesten zugriff auf die parts hat, backque'en kann, scratchen kann, usw.
nachteil ist natürlich der preis der platten und die preise der dubplates. da kommt jetzt die CD ins spielt von der man in einem vinyl-set hin und wieder frische tunes playen kann (siehe andy c).

mp3s sind halt gut weil auf 1 CD massig drauf passen. zum musik machen aber nicht so gut geeignet. mal schauen was "final scratch" bringt.

"save the vinyl" auch von mir - aber langfristig (100 jahre) wird vinyl aussterben.
Alt 20.03.2002, 23:08   #13
rené@baesse.de
Gold Head

Talking

Zitat:
[i]
"save the vinyl" auch von mir - aber langfristig (100 jahre) wird vinyl aussterben. [/B]
gut das wir das nicht mehr erleben müssen...
Alt 21.03.2002, 02:34   #14
marvel
Platinum Head

Zitat:
Original geschrieben von VSSS
Es wird niemals (zumindest vorerst nicht),..etwas
geben das nur Annähernd in die Dynamik einer
Analogen Vinyl rankommt.

eez....Sub-ject (VSSS Crew)
SO SIEHT`S AUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
marvel ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 31.01.2005, 15:32   #15
Sugar J
Gold Head

Benutzerbild von Sugar J

tja die alte diskussion... wiederbelebt. ich bin ja auch bekennender vinyljunk und mir werden folgende dinge fehlen

- die nebengeräusche (auch wenn sie ungewollt sind)
- die sichtbarkeit des trackverlaufes
- die teilweise coolen formen, farben und cover
- den direkten körperkontakt mit dem medium
- das plattenschleppen und die sprüche der unwissenden, wie 'transportiert ihr organe?' -- 'na wo findet der anschlag denn statt?' und so weiter

vinyl wird nie ersetzbar sein mit allen facetten, aber diese entwicklung wird sich nicht aufhalten lassen. wenn ich die kohle locker hätte, hätt ich auch schon final scratch oder so schicke cd player, nebenbei versteht sich. wenn ich mir überlege was ich für platten und dubs ausgebe, hätte sich das schon lange gerechnet, aber ich sammle platten und unterstütze die produzenten wie sich das gehört mittelfristig wirds die mischung aus vinyl und anderen medien sein, langfristig, wer weiss, ist man als DJ mit vinyl vielleicht ein sonderling oder hängengebliebener.. hoffe nur dass es irgendwann nicht soweit ist, dass der dj nur noch cool aussieht und der rest automatisch läuft.
www.sugar-j.com
www.subcrew.com
Sugar J ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 31.01.2005, 22:39   #16
baze.djunkiii
Guest

vinyl & acetate - was anderes kommt mir nicht in die kiste.
Alt 01.02.2005, 00:44   #17
niklas
Platinum Head

Benutzerbild von niklas

Skynet im dsci4 forum zum thema vinyl vs cd

to start a new thread with this one....

Here’s my 2 cents worth on the whole CD sales vs Vinyl!

Firstly to clear up all those people who keep going on about CD’s are easier to be bootlegged, this is rubbish there has been methods around for years to copy music, i.e Tapes(Bad Quality), Mp3(Mostly Bad quality) & CD’s(Good Quality), these have been around for time & there has been cheap(affordable) CD burning capabilities for years now. Now you cant tell me that people with Vinyl decks don’t have the knowledge of capabilities to record these tracks into a digital format & then burn on CD? So there we have it straight to CDR or mp3 online & the likes of sour etc have those tunes. Its been happening for years now with vinyl anyway…so why all the fear, panic about releasing tunes on CD. It’s stupid to think this way & very narrow minded, if people what things for free they will get them for free! What Im trying to say there is no way to stop people ripping things but there is a way to make people buy the music after downloading or copying it.

1. PRICE!!! Jesus when will people realise that Vinyl is such an expensive format…2 tracks for £5 or $11-15 import! What for 2 tracks!? Are we all fucking stupid? Who’s going to pay that amount of money when you can buy an LP on CD with 14+ tracks of lets say Dre for around £9.99 or less. This music has good shelf life & has cost shit loads money to produce & still they can manage to get it onto the shelves for this good price. Then people are scratching there heads & freaking out about piracy.

2. The people that download tracks for free & don’t like buying music were never going to buy the music anyway! So there’s not a sale lost only another listener gained that may really start liking our music or maybe he might even play it to his friend that does buy music & then maybe he will go buy it & pass it on to others.

EG: I can get any DVD movie I like on line before it comes out on the cinema!! But u know what? IM not into crap Quality or faceless shit, I love to have collection.I believe in paying respect to the makers of great movies that brings me lots of pleasure & entertainment… I also never buy brand new release’s as I believe they are over priced (£20) I think you will find that most music& movie stores are starting to realise this too,

so here the catch…

Virgin/HMV/Tower etc are now all doing deals where you can buy 5 DVDs for £30.

Now for the sting…

I find myself buying stuff that I don’t even watch or really want, but it works because of the PRICE!!!! Damm hows that for marketing?

EVERYONE LOVES A BARGAIN…the right pricing on anything WORKS!! Its tried & tested by a lot greater minds than ours.

I mean lets say I release a CD with 10 tracks for £4.99 the same price as packet of fags(cigarettes) then I believe people would rather buy that than have some crappy quality mp3’s., buy the time you buy a blank CD with no artwork & then go to the trouble-time of ripping & burning it your almost at the price of the original product. We all must start pushing the importance of the packaging & buying into the artists. COLLECTABLE Music/packaging & corrective pricing!!!!!

Let me state: I believe vinyl will be around forever & I do love vinyl for what it is but Ive never lost sight of what it is IM buying…”THE MUSIC” what ever the format it’s the sound to me that’s of the up most importance.

3. What about people that don’t have desk’s or cant afford to keep up with buying expensive Vinyl? Are we to exclude this market? Is this not another form of rich & poor divide? I believe everyone should have the right to listen & own music that they love. Lets make it easier for those that don’t want or cant afford to buy vinyl.

4. As for the whole downloading mp3 thing, I reckon this is fantastic way to spread music a great quality control IMO. I mean why should we be forced into buying music that we really don’t like? I purchased the LP of Oustcast because of 1 track that I liked called …….When I got it back home & stuck it on I was pissed because the rest of the LP was Jank, rubbish, pile of shit sounding garbage IMO! A load of cheap songs thrown on there just on the back of this hit track. So I went straight back to the shop & was like this is bollox I want my money back, it sounds like shit! Lucky enough that were good enough to refund me. If I had used an mp3 download site to check these out I would have no even bother to buy it & saved myself & the shop so time, also not wasting money on music I dotn like at a high cost. “QUALITY CONTROL” I guess people need to make sure that there music is solid or your not going to be able to sell it. Which I find 100% fair.

5. Vinyl vs CD ..People out there saying Vinyl sounds better.

Here’s my spin on it… Of coarse they sound different…

Vinyl = High distorted top end & rolled off = a perception of a lower end, hence people saying Vinyl has more bass…also with added Crackle, noise, Needle / Cartridge convertion which varies a huge amount between stylist, cartridge & arm. In the audiophile world these variables are & have been under great debate for years. So people saying vinyl is phatter need to do there home work a little more before giving there 2 cents worth. Yes it does sound different & it can really only be relevant to each listeners taste etc…remember one thing vinyl was invented in the 40/50s & this is 2004 don’t you think its time for an update?

CD= 16 bits, higher top end frequency range = more perception of high end giving you a sense of not as much lo end. No Noise, no crackle, no needle, cartridge or arm convertion. This is left down to one covertion source which I might add is critical too…there are a lot of cheap CD players out there that sound like shit & a lot of CDR’s that are not so great too. The variables are huge again in the audiophile world these factors are under great scrutiny & again its relevant to each listener.

So your taste dicides on your format which you have to choose but what with only one real format to choose from at such a great price no wonder why there’s so much piracy. Fuck I wish people would get the heads out of there asses & see the bigger picture.

Sales are down a fuck load & we need to start thinking of new ways to get the music to the people…I thought about doing 4 tracks on a 12” but all the numbnuts out there would be like…”fuck man its too quite” Well have you ever looked on a mixer &noticed they have gains on the top…this is not for show..use it & stop wining like a bitch then maybe we all could start putting 4 tracks on one piece of vinyl & selling it at a lower price. More bang for buck, less release’s = more flow.

As for CD singles this idea is not going to work, it needs to be at least 5+ tracks on there to be worth selling it, why not just do 10 tracks as I am about to start doing for around £4.99 this would really start moving sales along nicely & is great for punters & artist all round.

So stop crying about formats & realise its all about the music, what ever your format is stick too & enjoy but don’t start bitching to others on subjects that most of you have no real knowledge about.

Again these are only my views & what the fuck do I know!?

Peace

Skynet
niklas ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 01.02.2005, 01:16   #18
Choleric
Metal Head

Ganz klar steht das Vinyl an erster stelle...obwohl für vielbeschäftigte DJ's sachen wie final scratch schon interessant sind. z.b. cativo hab ich letztens mit final scratch auflegen sehen und er meinte dass es ganz geil ist, er aber sich weiterhin platten kauft und sie dann als mp3 aufnimmt. ist ja auch gar nicht so abwegig denn mann brauch nicht seinen schweren koffer durch die ganze welt kutschieren, da ist dann nur noch das powerbook und ein bissl anderer kram dabei.

doch leider ist es für mich nicht das selbe wenn ich sehe dass der dj mit cd's oder mp3's auflegt anstatt mit richtigen platten...obwohl die musik genauso geil ist, hat es doch einen komischen beigeschmack. ausserdem verdienen sich die leute die die platten rausbringen auch damit geld und wer wird trgendwann noch hochwertig produzieren wenn man es nicht mehr verkaufen kann....*grübel* vielleicht steigt dann aber die anzahl der live acts...hehe
Choleric ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 21.02.2005, 15:44   #19
flaming_moe
Senior Head

was gibts denn sonst so für produkte außer finalscratch, um mp3s aufzulegen ?
flaming_moe ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 21.02.2005, 15:46   #20
hustlin l.
Hardcore Head

Benutzerbild von hustlin l.

traktor dj studio oder ähnliches...
Alt 21.02.2005, 15:54   #21
caress173
Platinum Head

Benutzerbild von caress173

http://www.mixvibes.com/deutsch/prod.../mv4proall.htm
gibst z.b. noch
soll passabel sein..habs aber noch nicht in der hand gehalten.
Alt 21.02.2005, 16:15   #22
cygn
Platinum Head

Benutzerbild von cygn

An Hardware gibts noch das EKS XP10 ( http://eks.fi/ ). Sieht ganz interessant aus. Kostet allerdings auch mehr als 300 eur und man braucht wohl auch zwei davon.
cygn ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 23.02.2005, 15:32   #23
znork
Platinum Head

Benutzerbild von znork

Zitat:
Zitat von Sugar J
- das plattenschleppen und die sprüche der unwissenden, wie 'transportiert ihr organe?'

da kommt mir doch ne idee für nen caseaufkleber...
podkatz: http://www.mjusic.de/podcast
znork ist offline   Mit Zitat antworten
Alt 24.02.2005, 14:14   #24
DJ Titty Twister
Silver Head

Benutzerbild von DJ Titty Twister

Zitat:
Zitat von znork

da kommt mir doch ne idee für nen caseaufkleber...
Wenn Du auch 2 besorgen kannst...Ich will auch einen....
Hatte mal nen Biohazard Gefahrengutaufkleber drauf.....macht sich allerdings nicht gut bei Flugreisen...

****Arachnophobia Massive e.V.****

Anglizismen sind uncool

"Ich habe Angst vor Fischen. Besonders wenn es Krokodile sind!" DJ Tomekk 2008
DJ Titty Twister ist offline   Mit Zitat antworten
Antwort

Lesezeichen